Nástroje pro Tvorbu her
01.07.2012 16:37
Vytvořit hru není někdy snadné,ovšem pokdu uvítáte na stránky,které nabízí tvorbu her,tak je tvorba snadnější než se může vůbec zdát....Ostatně zavítejte na tyto úžasné weby:
https://www.yoyogames.com/make
https://www.flashrealtime.com/flash-game-library-engine-list/
https://www.adobe.com/cz/products/flash.html
https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=23714
Nástroje a knihovny
Zdroje inspirace
- Unity – V současné době nejrozšířenější multiplatformní framework pro tvorbu her pro web (export přes Unity Player i Flash), Windows, Mac, iOS, Android. Mluví se i o podpoře NaCl, tj. možnost spustit hru v prohlížeči bez použití pluginu. V Unity je možné programovat v C#, Boo a JavaScriptu.
- Flash / ActionScript – Oblíbený nástroj a technologie pro tvorbu interaktivního software a více nežli vhodný i pro tvorbu her v prohlížeči (podpora napříč platformami). Nově obsahuje i akcelerovanou podporu pro 3D hry. Přehledný seznam flashových herních enginů např. zde:https://www.flashrealtime.com/flash-game-library-engine-list/. Příručka základů vývoje ve Flashi např.https://flash.jakpsatweb.cz/.
- Gamemaker – Velice rozšířený a úspěšný nástroj k tvorbě her bez nutnosti znalosti programování.
- Construct 2 – Nástroj podobný Game Makeru, oproti němu nepříliš známý, ovšem dle výsledků jsou hry v něm mnohem výkonnější (rychlejší). Zaměřený na HTML5 (hry spustitelné nativně v prohlížeči napříč platformami).
- Wintermute Engine – Nástroj od českých autorů pro vývoj grafických point&click adventur.
- XNA Game Studio 4.0 – Balík od firmy Microsoft pro tvorbu her v C#, mj. usnadňuje práci s grafikou (DirectX) a multimédii. Podpora PC, Xbox, Windows Phone.
- Dart – Nový programovací jazyk s velmi příjemnými vlastnostmi, který se umí zkompilovat do JavaScriptu (tj.: běží všude) a do budoucna poběží i nativně (v prohlížeči i na serverech).
- NaCl (Native Client) – Technologie (a SDK) pro přímé spouštění nativního kódu (C, C++) v prohlížeči. Díky NaCl běží v prohlížeči například Bastion.
- Android NDK – Vedle klasického androidího SDK existuje i NDK: sada nástrojů, které umožňují programovat hry na nižší úrovni, v C nebo C++. V NDK se často programují pouze ty výpočetně nejnáročnější moduly, zbytek je programován v “pohodlnějším” SDK.
- PlayN – Open source herní knihovna, na které je postavený například port Angry Birds do HTML5. Přeloží váš Java kód do spustitelných her na desktopu, v prohlížeči, na Androidu, na iOS.
- Stage 3D – Nová technologie pro Flash pro podporuje akcelerované 3D grafiky ve Flashi (i ve webovém prohlížeči). Na webu Stage 3D naleznete řadu frameworků pro tvorbu 3D flashových her.
- Flixel – Open source herní knihovna pro hry ve Flashi.
- Three.js – Pokud se rozhodnete kódovat v čistém JavaScriptu, a chcete udělat 3D hru, tahle knihovna vás bude zajímat.
- JavaScript herní knihovny – Pěkný přehled od ntt.cc.
- Box2D – herní 2D physics engine v C++ s porty pro Flash, Javu, JavaScript, C# a nově pro Dart.
- New Game Conference – videozáznamy z nedávné konference o HTML5 hrách.
- TED – přednáška How gaming can make a better world.
- GameJamPrague – v sekci Nástroje je rozsáhlý seznam podobný našemu (trochu jinak zaměřený).
- Fórum České hry – diskusní fórum českých her, kde se můžete zeptat či prodiskutovat všemožná témata spojená s tvorbou her (programování, technologie, design atp.).